Ekonomi

OSD/Eroldu: İhracatta ve üretimde yüzde 10 artış bekliyoruz

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Lideri Cengiz Eroldu, OSD’nin İstanbul’da düzenlediği basın toplantısında otomotivin ilk çeyrek sonuçlarını ve departmandaki güncel gelişmeleri değerlendirdi.

Şubat ayında yaşanan beyin sarsıntısı felaketinin de etkilerinden bahseden Eroldu, otomotiv sektörünün her seferinde bu tür felaketlere kendini hazırlamaya çalıştığını belirterek, OSD üyeleri ile bölgeye araç tahsisinin yanı sıra 200’ü aşkın kişiden oluşan kurtarma ekiplerinin de görev başında olduğunu söyledi. bölgede görev aldıklarını ve bölgeye çok sayıda yardım malzemesi ulaştırdıklarını bildirdi.

Bölgedeki en değerli sorunlardan birinin kayıp araç anahtarları olduğuna işaret eden Eroldu, ilk hafta çok ağır bir şekilde bölgeye anahtar taşıdıklarını söyledi.

“Üretim ve ihracatın yüzde 10 civarında artmasını bekliyoruz”

Otomotiv sektörünün ilk çeyreği son derece olumlu rakamlarla kapattığını kaydeden Eroldu, ilk üç ayda üretimin bir önceki yıla göre yüzde 21 artarak 367 bin adede, kapasite kullanımının ise yüzde 63’ten yüzde 74’e çıktığını söyledi.

Eroldu, özellikle ilk 3 aylık rakamların bu kadar iyi olduğunu göz önünde bulundurarak bu yıl beklentilerini yükselttiklerini belirterek, “Burada Avrupa’da yüzde 9, dünyada yüzde 6 artış beklentisi varken bizde yüzde 1’e yakın artış var. Türkiye’de hem ihracat hem üretim. 10 kat artmasını bekliyoruz. Bunlar aslında ülke için olumlu sinyaller. Otomotiv sektörü olarak planlamalarımızı buna göre yapıyoruz.” ifadeleri kullandı.

Otomotiv pazarındaki yüksek talebin devam ettiğini belirten Eroldu, “Bu çok yüksek talep karşısında daha çok bulunabilirlik olsaydı daha çok satış olurdu. Çünkü gördüğümüz gibi tüm yerli üretici veya ithalatçı markaların bekleme listeleri var ama bir Buradaki olağan talebin değerli kısmı yatırım amaçlı bir talep, dolayısıyla bunun bu kadar uzun süre sürdürülebilir bir talep olmasını beklemiyoruz açıkçası” dedi.

“Avrupa’da otomobil üretiminde 6., ticari araçta 1. ülkeyiz”

Türk otomotiv sektörünün dünyadaki konumuna ilişkin bilgiler paylaşan Eroldu, şöyle devam etti:

“Türk otomotiv sanayi sadece Türkiye için önemli değil, dünyada da çok önemli bir üretim ülkesiyiz. Bugün otomobil üretiminde Avrupa’da 6., ticari araçta 1., Avrupa Birliği’nde toplamda dördüncü ülke Avrupa Birliği’nin ithalatına göre ise 2021 rakamlarına göre Avrupa’da alt gruplar ve toplamda en çok ithalat yapan ülke olduk.

Aynı zamanda 2021 yılında dünyada otomobil üretiminde 16. sıradaydık. 2022 yılında Rusya ve İngiltere’yi geçerek en fazla otomobile sahip 14. ülke olduk, ticari araçlarda ise 9. sıramız devam ediyor. Aynı şekilde traktörde de dünyada iyi bir yerdeyiz. Hafif ticari araçlar da bu listede yer almaktadır. Ama tabii ki bildiğiniz gibi kombinin bizim için farklı tanımları var ama özellikle var olan her şey ticarette. Burada önemli olan ticari araçlarda Türkiye’nin bu birinciliği korumasıdır.”

“Çinlileri Türkiye otomotiv sanayisinin bir parçası haline getirmemiz gerekiyor”

OSD Başkanı Cengiz Eroldu, Çin ve Türkiye’nin Avrupa Birliği ile ticaret hacimleri ve bağları hakkında da değerlendirmelerde bulundu.

Çin’in Avrupa’ya otomobil ihracatının 2020’de ılımlı seyrederken 2021’de Türkiye ile paralel bir düzeye ulaştığını ve 2022’de Türkiye’yi neredeyse geride bıraktığını belirten Eroldu, “Bunda ticari araç yok ama yine de toplamda daha fazla olmasına rağmen hala toplamda.” Rakamlar ortaya çıkmadı, Avrupa Birliği’ne en çok ithalat yapan ülke konumumuzu kaybetmek üzereyiz gibi görünüyor.

Çinli firmaların Türk otomotiv sanayisinin bir parçası olması gerektiğini ifade eden Eroldu, “Doğal otomobil sektörü olarak bizim görüşümüz her şeyden çok Çin’in gelip Türkiye’de üretip rekabeti yasaklamamız gerektiğidir. Çin, bu Bu otomotiv sektörünün bir gerçeği. Bunu önlemenin bir yolu yok. Böyle bir durum yok” dedi.

“Otomotiv endüstrisi için elektrifikasyon bir “zorunluluk”

Elektrifikasyonun Türk otomotiv sektörü için bir tercih değil zorunluluk olduğunu vurgulayan Eroldu, “Avrupa’ya ihracata devam etmek istiyorsak Türkiye’deki her tesisin elektrifikasyona uyum sağlaması gerekiyor. Avrupa Birliği 2035’ten sonra yeni araçlarda hibrit araçlar bile devreye giriyor. . Kabul etmeyecek. O halde artık Türkiye pazarının belli bir olgunluğa ulaşması gerekiyor. 2028-2030’larda Türkiye’deki tüm fabrikaların elektriklendiğini göreceğiz” dedi.

“Otomotivde çip merkezli sorunlar devam ediyor”

Dünya genelinde chip kaynaklı sorunların devam ettiğine işaret eden Eroldu, otomotiv pazarındaki araç eksikliğine ilişkin şunları kaydetti:

“Türkiye pazarında bu kadar talep olması normal bir talep değil. Bu talebin arkasında sadece kullanım ihtiyacı olduğunu kimse söyleyemez. Bugün bunu hepimiz görüyoruz, size de yansıdı. buraya bir yatırım, bir dereceye kadar”

haberpamukkale.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu